Nemocniční ombudsman
Protože si IKEM váží svých pacientů i zaměstnanců, zřizuje pro zajištění bezproblémové komunikace mezi pacienty, jejich blízkými a zaměstnanci institutu post Nemocničního ombudsmana. Ten, v případě že se pacienti dovolávají svých práv, řeší stížnosti, žádosti a jiná podání co možná nejméně konfliktní formou s cílem nalézt řešení vhodné pro všechny zúčastněné strany.
Nemocniční ombudsman
- dbá na ochranu práv pacientů;
- slouží pro zlepšení komunikace mezi pacienty, jejich blízkými a zaměstnanci nemocnice;
- usiluje o zvyšování kvality poskytovaných zdravotních služeb a o maximální spokojenost pacientů;
- ve své činnosti je nezávislý, pracuje ovšem v bezprostředním kontaktu s vedením nemocnice a s vedením jednotlivých zdravotnických pracovišť.
Nemocniční ombudsman je k dispozici obzvláště v případech:
- kdy se pacient domnívá, že byla jeho práva nebo práva jeho blízkých porušena či ohrožena,
- kdy vznikl nebo hrozí konflikt na pracovišti v souvislosti s poskytováním zdravotních služeb,
- když vázne komunikace mezi zúčastněnými stranami a vznikne tak potřeba věc řešit nestranně,
- když vznikne potřeba řešit problémy mezi jednotlivými zaměstnanci.
Informace k vyřizování stížností, žádostí a podání
Na Nemocničního ombudsmana je možné se obrátit následujícími způsoby:
- písemně na adresu Nemocniční ombudsman, Institut klinické a experimentální medicíny, Vídeňská 1958/9, 140 21 Praha 4
- elektronickou poštou na adresu ombudsman@ikem.cz
- osobním podáním přímo ombudsmanovi na jeho pracovišti
- telefonicky na níže uvedená čísla